Vragen en Antwoorden
Per wanneer stopt DigitaleFactuur en wat houdt dit in?
Je kunt gebruik maken van DigitaleFactuur zoals je gewend bent tot 31 december 2025. Vanaf 1 januari 2026 wordt geen ondersteuning meer geboden en is het support-team niet meer bereikbaar. Stap daarom op tijd over naar Exact Online Factuur. Lees hier meer over Exact Online Factuur.
Ik heb nog gegevens in DigitaleFactuur en wil dat graag veiligstellen. Hoe doe ik dat? Wat gebeurt er met mijn gegevens na de stopzetting van DigitaleFactuur?
Exact werkt momenteel aan een conversiemogelijkheid om de overstap van DigitaleFactuur naar Exact Online voor jou nog makkelijker te maken. We informeren je zodra deze oplossing er is. Tot die tijd kun je je gegevens ook exporteren voor eigen gebruik/beheer. Je hebt tot 31 maart 2026 de tijd om je gegevens veilig te stellen. Hierna worden je gegevens verwijderd.
Ik heb nog een tegoed op mijn account in DigitaleFactuur. Wat gebeurt er met dit tegoed na de stopzetting van DigitaleFactuur?
Eventueel tegoed op je account in DigitaleFactuur kun je tot 30 dagen na betaling terugboeken naar je rekening. Neem hiervoor - voor 31 december 2025 - contact op met support@digitalefactuur.nl. Het tegoed dat al langer dan 30 dagen geleden is opgewaardeerd kun je in DigitaleFactuur gebruiken tot 1 januari 2026. Hierna komt eventueel tegoed te vervallen.
Welke alternatieven heeft Exact voor mij als ondernemer nog meer naast Exact Online Factuur?
Exact heeft ook andere alternatieven. Om je op weg te helpen, zetten we een aantal opties voor je op een rij:
-
Exact Online CRM: Je kunt het pakket van Exact Online Factuur uitbreiden met offertes en klantcontacten vastleggen via Exact Online CRM. Lees hier meer over Exact Online CRM
-
Exact Online voor Boekhouden: Naast eenvoudig factureren, biedt dit ook een goede integratie met jouw boekhouding en is ook nog verder uit te breiden. Lees hier meer over de opties voor Exact Online Boekhouden.
-
Exact Online Mijn[Kantoor]: Mocht je met een boekhouder samenwerken in (een deel van) jouw administratie, dan zijn er verschillende oplossingen die deze samenwerking ondersteunen, zoals Mijn[Kantoor]. Lees meer over samenwerken met je boekhouder in Exact Online Mijn Kantoor.
Wat is de relatie tussen DigitaleFactuur en Exact?
DigitaleFactuur is een product van Digitale Factuur B.V. Digitale Factuur B.V is een dochtermaatschappij van Exact Group B.V.
Hoe exporteer ik mijn gegevens?
Je hebt dan verschillende manieren om te exporteren, als je jouw gegevens elders wil importeren dan heb je vaak het meest aan een Excel export:
-
Log eerst in op de website: https://administratie.digitalefactuur.nl/
-
Gebruik hierna het
export
tabje in de betreffende menuoptie in DigitaleFactuur. -
Afhankelijk van het datatype ondersteunen verschillende bestandsformaten zoals, pdf en excel of csv.

Het is raadzaam om contact op te nemen met de andere partij om erachter te komen welke bestanden zij ondersteunen.
-
Facturen kunnen worden geëxporteerd via:
#/facturen/export/
Export is mogelijk in CSV/Excel/PDF -
Offertes kunnen worden geëxporteerd via:
#/offertes/export/
Je hebt hier enkel de optie om deze te exporteren als Excel -
Klanten en leveranciers kunnen worden geëxporteerd via:
#/klanten/export/
Export is mogelijk in csv/Excel -
Bonnen (indien van toepassing) via:
#/bonnetjes/export/
Export is mogelijk als Excel of als bijlagen -
Periodiek (indien van toepassing) via:
#/periodieken/export/
Export is mogelijk als Excel -
Uren (indien van toepassing) via:
index.php?id=612
Export is mogelijk als Excel -
Producten (indien van toepassing) via:
index.php?id=566 -
Abonnementen (indien van toepassing) kunnen nog door een selectie te maken in de lijst en via de dropdown te exporteren
#/abonnementen
Op basis van deze exports kun je vaak importeren (soms via een specifiek template) bij een ander pakket.
Voor Exact producten komt er een conversietool, wanneer deze beschikbaar is, ontvang je een mail hierover.
Mijn vraag staat niet beschreven
Indien je vraag hierboven niet staat beschreven neem dan contact op met onze supportafdeling. Probeer je vraag zo duidelijk mogelijk te beschrijven zodat wij je zo snel mogelijk kunnen helpen.